Sekcja Studencka Oddziału Gdańskiego

Zjazd Zimowy Sekcji Studenckiej Polskiego Towarzystwa Chemicznego

Warszawa, 12 grudnia 2009

Andrzej Okuniewski

Podróż do Warszawy na Zjazd Zimowy większość z ośmiu reprezentantów Hybrydy rozpoczęła na dworcu we Wrzeszczu ok. godziny 5. Mile zaskoczeni promocją Intercity mogliśmy dojechać do Warszawy w 5 godzin za niespełna 30 zł :)

Po wyjściu z pociągu zaskoczył nas przenikliwy chłód, ale nie zrażając się mrozem po nieco ponad kilometrowym spacerze dotarliśmy na Wydział Chemiczny Politechniki Warszawskiej (przy ul. Noakowskiego 3). Tu zarejestrowaliśmy się na Zjeździe i uregulowaliśmy zaległe składki.

Po godzinie 11 Zjazd został otwarty przez przewodniczącego SSPTChem – Dariusza Markiewicza, a następnie rozpoczęła się seria wykladów. Prof. Dr hab. Ewa Gorecka mówiła o ciekłych kryształach w wykładzie „O uporządkowanych nanostrukturach”. Nstępnie dr Michał Chmielewski opowiadał o swoim postdocu u prof. J-M. Lehna we Francji: „Chemia supramolekularna – idea Nobla warta”. Przewodniczący SSPTChem prezentował przeszłość, teraźniejszość i przyszłość organizacji, a dr Marcin Pawłowski „Przestrzenną strukturę białka i teoretyczne metody jej rozwiązania”.

Następnie wszyscy udali się do lokalu na smakowity obiad, a po kilku chwilach przerwy powrociliśmy na kolejne 5 wykładów, które potrwały do 17. Po wszystkim udaliśmy się na dworzec celem zakupu biletów na pociąg powrotny. Mieliśmy też trochę czasu wolnego, który wykorzystaliśmy na wizytę w pizzerii, a o 20 spotkaliśmy się ponownie w Klubie Medyków na imprezie integracyjnej. Niestety nie mogliśmy tam długo pozostać, gdyż musieliśmy iść na pogiąg powrotny na 22:20.

Czekamy z niecierpliwością na wiosenny Zjazd w Górach Sowich!